Jag har haft ett lyckat utställningsår 2025. Jazza avslutade året på Stockholms Hundmässa med att bli Bäst I Rasen och Svensk Vinnare 2025, för domare Mikael NIlsson Hon blev Årets Mest Vinnande tik och blev 2:a totalt i Tävlan om Årets York , knappt slagen av sin pappa. Jazzas , Peggys och Ladys mamma , Bokellas Six In The City, blev Årets Avelstik
Sommaren 2021 kunda man äntligen åka på utställningar igen. Jag anmälde Min Löwchen, Wanted As Joyful, först till Specialutsställningen som avhölls på Degernäs camping. Det var roligt och regnigt men nöjd med första utställningen. Sen följde 5 utställningar med fantastiska resultat. Ställde mina 2 unga yorkar, Hot Pots Love Me Now och Hot Pots Love Story, också för tränings skull, det gick bättre och bättre så de fick bra träning efter 1 år utan knappt social träning. Nu ser jag fram emot 2022 som först kommer börja med valpar och sedan hoppas jag på utställningar från april.
Mickan ( Wanted As Joyful) blev till min stora glädje utsedd som 2a i tävlingen om ÅRETS LÖWCHEN . Så roligt 🙂 slagen med bara 1 poäng av sin halvbror 🙂
Ken blev även han placerad i årets topplistor i sin ras. 8:a i Årets Nykomling och 7:a i tävlan om Årets Bästa Junior. så stolt över denna lilla hund 🙂
2018 års sista utställning blev Nordic Dogshow, Svensk Vinnarutställning på Stockholms Hundmässa 8 December. Det var 32 deltagande Yorkshireterrier, varav 19 tikar, mycket hård konkurrens .
Min härliga ”Madame” SE UCH, DK UCH Pearlsting La Bohéme vann över alla tikar och blev alltså Bästa Tik och BIM med Nordic Cert och ny titel SVENSK VINNARE 2018. Domare var : Per K Andersen från Norge. Jag vill rikta ett stort Tack till Madame’s uppfödare Ann-Katrin Ahlstedt för allt stöd och för denna fina tik som du valde ut till mig för drygt 3 år sedan .
Jag är så lycklig . Nu blickar jag med spänning fram mot 2019 och dom möjligheter som finns där.